Under bar himmel

Första tidningsartikeln
Tack Maja Andersson, journalist och foto - Lokaltidningen/Hässleholm som allra först intresserade sig för mitt UTESOVANDE rent journalistiskt! Det har gett mig en ny dimension av bekräftelse. 
Du har bevisat att det lilla betyder så mycket! I detta fall för mig! En STOR ros till dig!

Journalistvila!
Stina övernattade - en härlig frilandsjournalist skrev i en ruta: 
Det hjälpte mig - läsarna berättar om alternativa metoder i Året Runt 
Rubrik - "I stället  för sömntablett sover jag ute"

Många skrev. Förundran att det blev en intressant nyhet. 
Kristianstadsbladet var så noga att ljuset skulle vara rätt i den exakt rätta minuten.

Johan kom, han satt med vantarna på kl. 07.00 på morgonen. 
Gjorde LIVE sändning på P4 Radio Kristianstad 
Carina på Allers skrev en artikel med rubriken "Gerd sover bäst under bar himmel". 

Snusar så gott i morgon ljuset den 21 april.

När jag ser soluppgången tillsammans med släkt, vänner, barnbarn eller syskonbarnbarn 
är glädjen gränslös!
Morgonljuset skänker ro och stillhet

Utrustningen 
Utrustning: Trätrall, madrass, 1 el. 2 st. sovsäck/ar, täcke,
kikare, vantar, mössa, extra sockor och telefon med hörlurar, ev. dator.



Nattfrost i höstas. Morgonsolen rodnar. 
Katten tycker mycket om oss. Här syskonbarnbarn.
Bild från 13 januari 05.17. Månen syns. Natten är god.


Nuläge -
Tog bort snö från trätrallen i går kväll den 21 januari. Glad och nyfiken. Första snön i år. 
Skall jag gå ut? Hur blir natten natten? Vaknar jag med ett vitt täcke över mig? 

Är det rätt läge för "skynket" i natt? Hade inhandlat ett stycke tyg då jag planerade sova under björkarna i hängmattan och skydda mig mot regn och myggor. 


Morgonen kom ingen snö under natten. Haft en vilsam och härlig sömn! 




Mer och mer på det klar över att det är hälsosamt att sova ute. 
En tanke kom till mig: Jag känner mig yngre när jag går in på morgonen,
 än då jag gick ut på kvällen innan.

Har sovit ute cirka 1/3 av årets nätter. 






Kommentarer