Utesovande - en Hälsokur

 7 juli 2010 såg det ut så här hemma. Hängbjörkarna sedda underifrån. 
Förberedelser inför natten.


20 februari 2011. Om och om igen varit utesovande under senare år! 
Fått stor publicitet och många kommentarer för utesovandet särskilt förra vintern. 

Roligt att få vara med om att ge positiva nyheter.


Utsikt från sovplatsen. Denna morgon lätt frost. Gryningsljuset är bedövande vackert. 
Ibland susar det i träden. Ibland kan det vara tung dimma som blir smådugg. 
Svårt att bedöma om jag skall gå in eller stanna kvar ute. 
Brukar somna om och vara lite vårt på yttersidan av täcket. Det torkar lätt. 
  
Headset och telefon så att jag kan lyssna om/då jag är vaken. Siktar jag in mig på P1 05.45 på morgonandakt och sedan 06.50 tankar för dagen. Har en enastående rogivande och tacksam sömn!


Släkt, vänner, barnbarn och i det här fallet syskonbarn tycker om att sova ute. 
Natten är magisk och vi har så fina samtal.


2012 den 13 januari kl.05.17 Månen är nästan hel och har lyst för mig hela natten från öster till väster. På morgonen syns både Mars och Saturnus. Läser om stjärnhimlen på www.stellarium.org 
Att se hur stjärnorna vandrar är som att lära ett nytt språk precis som jag håller på att lära finska. 
Lite nytt kommer in dock mycket glömmer jag av vad jag lärde mig!

Min besvärande tinnitus är i stort borta under natten.

Kommentarer